HISTORIE

Ferrari 250 Testa Rossa bylo původně vyvinuto, aby soutěžilo v závodní sezóně 1957 mistrovství světa v automobilovém sportu, jako reakce na plánované změny pravidel v nadcházející sezóně (1958). Ty měly omezit maximální objem motoru na 3 litry. Testa Rossa integruje výkonnější 3.0L V12, který se používá v sérii 250 GT. Jak tomu bylo i u jiných závodních vozů Ferrari, Enzo Ferrari požadoval absolutní spolehlivost všech komponent, což vedlo k poněkud konzervativnějšímu konstrukčnímu přístupu. Ten měl zajistit úspěch ve vytrvalostních závodech právě díky spolehlivosti použitých dílů.

Hlavním designérem a šéfem projektu Ferrari Testa Rossa byl Carlo Chiti. Jeho nepřetržité experimenty vyvážené konzervatismem Enza Ferrari vedly k mnoha revizím, které udržely vůz na vrcholu technologického pokroku až do roku 1962.

Scuderia Ferrari závodila a neustále vyvíjela Testa Rossu 250 od roku 1957 do roku 1962. Celkem bylo mezi lety 1957 a 1962 postaveno 33 kusů. V tomto součtu je zahrnuto také 19 verzí pro „zákazníky“, prodaných nezávislým závodním týmům. Tím nahradilo předchozí „zákaznický model“ 500 TRC na tomto trhu. Všechny verze pro nezávislé závodní týmy měly Scaglietti „pontonové blatníky“ a řízení vlevo. Neměli však veškerá vylepšení, která Scuderia Ferrari implementovala do svých vozů. Mnoho týmů si tak své modely upravilo, nebo zakoupilo vozy Scuderia Ferrari, aby zůstaly i nadále ve hře.

250 Testa Rossa závodily na konci padesátých a začátkem šedesátých let. Během této doby na své konto připsaly vítězství v 10 závodech mistrovství světa, včetně 1958, 1960 a 1961 24 hodin Le Mans, 1958, 1959 a 1961 12 hodin Sebringu, Targa Florio z roku 1958, 1 000 km Buenos Aires z let 1958 a 1960 a 4 hodiny Pescary v roce 1961. Mezi významné jezdce tohoto vozu patřili mimo jiné Phil Hill, Olivier Gendebien, Luigi Musso, Peter Collins, Dan Gurney, Wolfgang von Trips a Mike Hawthorne.