Dokonalá silueta, která nenechá chladným žádného milovníka aut. Hliníková karoserie je pocta mistrům karosářského řemesla z 50. let minulého století. Precizní ruční práce, která se počítá ve stovkách i tisících hodin, desítkách tisíc měřeních a kontrol přesnosti. Takto vznikají díly ručně tvarované, hliníkové karoserie FTR v dílnách Palko Automotive.

 

Američané to nazývají anglické kolo. Jedná se o technickou válcovací stolici – dva ocelové bubny, které mohou tvarovat plech do složitých křivek. Ve špatných rukou může anglické kolo proměnit plochý kus slitiny v sinusový odpadkový koš. V těch správných může za pár hodin vyrobit blatník FTR. Kola pomohla vytvořit rané vozy grand-prix, rekordéry Bonneville, většinu evropských klasických sportovních závodních legend a mnoho historických letadel. Moderní verze válcovacích stolic stále formují části karoserie vozů NASCAR a nové Morgany. Samozřejmě jsou páteří nesčetných zakázkových a restaurátorských dílen.

 

Ruční tvarování kovu, a především hliníku je těžší, než to vypadá. Klíčem je tvrdost kovu a slitina, a při tvarování se zdá, že je kov živý. Dva kusy stejného hliníku mohou mít různé pohyby kol a dosáhnout stejného výsledku.

 

„Kov vám řekne, co máte dělat,“ říká náš mistr. „Musíte jen poslouchat. Hodně z toho je pochopení povrchu. Nechcete udělat špatný pohyb, ale ani správný pohyb příliš brzy,“ dodává. Jedná se o léta praxe, spoustu talentu, ale i velké množství pokory a vytrvalosti, dokud nevzniknou esteticky dokonalé tvary FTR.