3D model FTR byl doladěn k dokonalosti. Veškeré plánování se vyplatilo a přínos expertů z ČVUT byl jak pro bezpečnost a tuhost rámu, tak i pro nás, k nezaplacení. Rám jsme ve virtuálním prostředí upravili tak, aby se skloubil původní návrh z 50. let se standardy moderního automobilového průmyslu. Po úspěšném odladění veškerých technických specifikací jsme ale narazili na velký problém.

 

Tím bylo to, že na trhu nebyl nikdo, kdo by dokázal rám svařit tak, aby byl v souladu s našimi požadavky. Po dlouhém hledání jsme ale našli mistra. Jediného mistra svářeče, který byl schopný rám FTR svařit technologií TIG přesně podle našich představ. A proto je FTR nejen technologickým skvostem, ale i mistrovským dílem.

 

TIG je mezinárodní zkratka pro označení metody svařování elektrickým obloukem za pomoci netavící se elektrody a ochranné atmosféry inertního plynu. Při této svařovací metodě hoří elektrický oblouk mezi netavící se elektrodou a základním svařovaným materiálem. Svařování může být provedeno buď pouze roztavením a slitím základních materiálů dohromady (bez použití přídavného materiálu), nebo s přidáním přídavného materiálu – svařovacích drátů podobného složení, jako má základní materiál.

 

Dokonale svařit chrom-molybdenové trubky, které tvoří rám FTR tak, aby zachovaly své fyzikální vlastnosti a eliminovala se možnost vzniku prasklin je mistrovský um, kterým ve světě disponuje jen hrstka lidí. A my máme v našem týmu jednoho takového.