Při stavbě mnoho jedinečných sportovních vozů byl vůz postaven kolem výjimečného motoru. My jsme o srdci našeho FTR měli jasno již od začátku. Nebylo pochyb, že se bude jednat o 12válcový motor. Zvuk, který se z motoru V12 line, je pro nás dokonalou symfonií, která navíc v kombinaci se sacím a výfukovým systémem, dodává na celkovém zážitku z FTR.

 

Proto jsme v našich dílnách dali vzniknout naprostému světovému unikátu, který nemá pod kapotou žádné jiné auto na světě. Pod kapotou FTR totiž tluče srdce stroje s 392 koňmi. Jedná se o celohliníkový kapalinou chlazený dvanáctiválec z produkce automobilky Jaguár. Původní agregáty jsme ale kompletně rozebrali do posledního šroubku a veškeré součástky podléhající opotřebení vyměnili za nové.

Vyvinuli jsme vlastní unikátní sání, které jsme testovali do té doby, než jsme eliminovali nežádoucí turbulence a získali tak optimální směs, která přes karburátory dodává palivo do motoru. Jako jediní jsme dokázali poskládat všechny karburátory Weber 44 IDF za sebe a díky tomu vznikl technický i estetický skvost.

Výfukový systém je navržen tak, aby v celém systému byl pro motor ideální tlak a zachoval se projev motoru – jak technický, tak zvukový. Každý motor jsme nekompromisně zkoušeli na motorové brzdě a následně precizně odladili pro jeho optimální výkon.

  • Obsah motoru: 5344 ccm
  • Vrtání x zdvih: 90 x 70 mm
  • Kompresní poměr: 5 : 1
  • Výkon motoru: 289 kW / 392 hp / 5750 RPM
  • Točivý moment: 531 Nm / 2500 RPM